paidia- mathimatika-xrisimopoioun daxtyla

Ακόμα και τα μεγαλύτερα παιδιά είναι καλό να χρησιμοποιούν τα δάχτυλά τους στα μαθηματικά

Διαφήμιση

Τα χέρια τους αποτελούν ένα πολύτιμο εργαλείο κατανόησης των μαθηματικών, ακόμα και σε πιο προχωρημένες ηλικίες. Οι ειδικοί εξηγούν το γιατί!

Στην αρχή, σχεδόν όλα τα παιδιά μαθαίνουν να μετρούν χρησιμοποιώντας τα δάχτυλά τους. Αλλά ενώ μεγαλώνουν, και καθώς τα μαθηματικά προβλήματα που καλούνται να λύσουν γίνονται όλο και πιο περίπλοκα, συχνά οι γονείς τα αποθαρρύνουμε από το να χρησιμοποιούν τα δάχτυλά τους, καθώς πιστεύουμε ότι η συγκεκριμένη χειρονομία δεν βοηθάει στην ανάπτυξη του τρόπου σκέψης τους.

Στην πραγματικότητα όμως πρέπει να τα παρακινούμε να κάνουν μαθηματικές πράξεις με τα δάχτυλα, ακόμα και σε μεγαλύτερες ηλικίες. Κι αυτό γιατί η χρήση των χεριών συμβάλλει στην ανάπτυξη σημαντικών νευρωνικών δικτύων του εγκεφάλου, όπως τονίζουν οι επιστήμονες.

Συγκεκριμένα, η καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Στάνφορντ Jo Boaler γράφει στο περιοδικό The Atlantic ότι «όταν εμποδίζουμε τους μαθητές να χρησιμοποιούν τα δάχτυλά τους για να μετρήσουν, ενδεχομένως, σύμφωνα με τις νέες έρευνες, να αναχαιτίζουμε την ανάπτυξη της μαθηματικής τους σκέψης. Τα δάχτυλα είναι πιθανότατα ένα από τα πιο χρήσιμα οπτικά βοηθήματά μας, ενώ οι αντιληπτικές ικανότητες που συνδέονται με τη συστηματική χρήση τους μπορεί να είναι ο λόγος που οι πιανίστες και άλλοι μουσικοί επιδεικνύουν, συχνά, καλύτερη κατανόηση των μαθηματικών από ανθρώπους που δεν ξέρουν να παίζουν ένα μουσικό όργανο».

paidia- mathimatika-xrisimopoioun daxtyla

«Δεν μας κάνει εντύπωση το γεγονός ότι οι μαθητές θεωρούν τα μαθηματικά απρόσιτα και βαρετά, από τη στιγμή που στη σχολική αίθουσα αναγκάζονται να βυθιστούν σε έναν κόσμο αφαιρέσεων και αριθμών. Αναγκάζονται να απομνημονεύσουν κανόνες και να μελετήσουν σελίδες γεμάτες αριθμούς, με ελάχιστες οπτικές ή δημιουργικές αναπαραστάσεις των μαθηματικών, συχνά εξαιτίας της πολιτικής που πρέπει να ακολουθηθεί και των λανθασμένων κανόνων της διδακτέας ύλης.», προσθέτει η ίδια ακαδημαϊκός.

Η ίδια υποστηρίζει ότι η οπτικοποίηση των μαθηματικών δεν πρέπει να αποτελεί απλώς μια εισαγωγή σε πιο αφηρημένες ιδέες, αλλά ένα αναπόσπαστο εργαλείο για την κατανόηση και την ανάπτυξη αυτών των ιδεών, καθώς και για την ενίσχυση σημαντικών νευρωνικών δικτύων του εγκεφάλου, σε όλες τις ηλικίες και τις τάξεις.

Πηγή: www.childit.gr
childit site-logo

ParentsGo

Το ParentsGo είναι ένας χώρος για γονείς κι εκπαιδευτικούς με πλούσιο επιμορφωτικό, ενημερωτικό και διασκεδαστικό υλικό. Στο ParentsGo γονείς κι εκπαιδευτικοί μπορούν να ενημερώνονται για ότι αφορά τα παιδιά και να συμμετέχουν κι αυτοί στέλνοντας δικές τους ιδέες και θέματα επίκαιρα και σχετικά πάντα με τον κόσμο του παιδιού.

Διαφήμιση

Κοινοποίηση

Το ParentsGo είναι ένας χώρος για γονείς κι εκπαιδευτικούς με πλούσιο επιμορφωτικό, ενημερωτικό και διασκεδαστικό υλικό. Στο ParentsGo γονείς κι εκπαιδευτικοί μπορούν να ενημερώνονται για ότι αφορά τα παιδιά και να συμμετέχουν κι αυτοί στέλνοντας δικές τους ιδέες και θέματα επίκαιρα και σχετικά πάντα με τον κόσμο του παιδιού.

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Παρόμοια άρθρα

Ακολουθήστε μας

Βρείτε μας στα παρακάτω social media και μείνετε ενημερωμένοι!

Δημοφιλή άρθρα

Πρόσφατα άρθρα

Scroll to Top