Η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται

0
1396

Το πρωινό αποτελεί μία από τις πιο καλές διατροφικές συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσουν τόσο παιδία όσο και ενήλικες. Πρώτα από όλα, το πρωινό είναι το πρώτο γεύμα που καταναλώνει το άτομο με άδειο στομάχι έτσι ώστε να αναπληρώσει την ενέργεια που κατανάλωσε κατά την διάρκεια του ύπνου (μέσο όρο 8 με 10 ωρών).

Υπάρχει μια ποικιλία από λόγους για τους οποίους θα πρέπει όλοι καθημερινά να καταναλώνουν πρωινό, μερικοί από αυτούς συγκεντρώθηκαν παρακάτω:

1. Μειώνει τις πιθανότητες για παχυσαρκία. Έρευνες δείχνουν ότι τα άτομα που τρώνε πρωινό είναι πιο αδύνατοι επειδή τείνουν να τρώνε λιγότερο κατά τη διάρκεια της ημέρας. Σε αντίθεση, τα άτομα που δεν καταναλώνουν πρωινό, συνήθως κατά τη διάρκεια της μέρας τσιμπολογούν τρόφιμα ιδιαίτερα υψηλής θερμιδικής αξίας, όπως σνακ ή καταναλώνουν μεγαλύτερες ποσότητες φαγητού στο μεσημεριανό ή ακόμη και στο βραδινό γεύμα.

2. Αυξάνει τη συγκέντρωση. Στοιχεία ερευνών υπογραμμίζουν ότι τα άτομα που κατανάλωναν πρωινό καθημερινά είχαν καλύτερες βαθμολογίες στα τεστ και καλύτερες αποδόσεις στην τάξη ή στη δουλειά, σε σύγκριση με τα άτομα που δε κατανάλωναν πρόγευμα.

Breakfast_icon7

3. Ενισχύει την πρόσληψη θρεπτικών συστατικών. Το ισορροπημένο πρόγευμα προσφέρει περίπου το 1/4 των θρεπτικών και ενεργειακών αναγκών που χρειάζεται ένα άτομο καθημερινά. Μερικά θρεπτικά συστατικά είναι πρωτεΐνη, υδατάνθρακες, φυτικές ίνες, βιταμίνη C, βιταμίνη D, σίδηρο και ασβέστιο.

Διαφήμιση

4. Προσφέρει ενέργεια. Τα άτομα που δεν καταναλώνουν πρωινό τείνουν να είναι πιο νωχελικά και κουρασμένα με αποτέλεσμα να μην έχουν αντοχές, ευεξία και διάθεση κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Breakfast_icon5

Οι γονείς θα πρέπει να προτρέπουν την κατανάλωση προγεύματος σε καθημερινή βάση έτσι ώστε να γίνει συνήθεια για τους μικρούς μας φίλους. Μερικές προτάσεις για ένα ισορροπημένο πρωινό δίνονται πιο κάτω:

Breakfast_icon1 Δημητριακά ολικής άλεση με ήμι-άπαχο γάλα και 1 φρούτο

Breakfast_icon2 1 φέτα ψωμί ολικής άλεσης, 1 αυγό βραστό, λαχανικά της επιλογής σας όπως ανάμικτα χόρτα, μαρούλι, ντομάτα και 1 ποτήρι φρέσκο χυμό πορτοκάλι

Breakfast_icon3 1 μικρό γιαουρτάκι, φέτα ψωμί ολικής άλεσης, 1κτ.γλ. μαρμελάδα από φρούτα και μια φέτα τυρί χαμηλή σε λιπαρά

Breakfast_icon6

Συμπερασματικά, το πρόγευμα είναι απαραίτητο για μια ισορροπημένη διατροφή για διατήρηση του σωματικού μας βάρους, αύξηση της συγκέντρωσης και θρεπτικών συστατικών και πρόσληψη ενέργειας. Κανείς δε θα πρέπει να αποφεύγει την κατανάλωση ενός θρεπτικού πρωινού γιατί ως γνωστόν «η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται».

Ιωάννα Μασούρα MSc (Southampton), BSc (Reading)
Διατροφολόγος με ειδίκευση στη Δημόσια Υγεία και Διατροφή

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθροΕπτά κύρια θρεπτικά συστατικά για τους μικρούς μας φίλους
Επόμενο άρθροΘυμός! ένα παρεξηγημένο συναίσθημα…
Ιωάννα Μασούρα
Γεννήθηκε στη Λευκωσία. Είναι πτυχιούχος Διατροφής και Επιστήμης Τροφίμων του Πανεπιστημίου του Reading, στο Η.Β. Η πτυχιακή της εργασία είχε θέμα: «Πρόσληψη δημητριακών ολικής αλέσεως και υγεία του εντέρου». Τον Σεπτέμβριο του 2013 ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές της σπουδές με εξειδίκευση στη Δημόσια Υγεία και Διατροφή στο Πανεπιστήμιο του Southampton στο Η.Β. Η μεταπτυχιακή της διατριβή αξιολόγησε τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόσβαση και επιλογή τροφών από άτομα τρίτης ηλικίας. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται σε θέματα σχετικά με την νοσογόνο παχυσαρκία καθώς και θέματα σχετικά με την υγεία και διατροφή του παιδιού. Έχει άριστη γνώση της Αγγλικής γλώσσας. Αρθρογραφεί τακτικά για το medNutrition.gr. Επίσης έχει αναλάβει την παρουσίαση σε μαθητές δημοτικών σχολείων στην επαρχία Λευκωσίας διαδραστικών σεμιναρίων με θέμα το «Υγιεινό Πρόγευμα». Παρακολουθεί τις περισσότερες Ημερίδες και Συνέδρια που αφορούν τη διατροφή που διεξάγονται στην Κύπρο. Είναι μέλος του Παγκύπριου Συνδέσμου Διατροφολόγων και Διαιτολόγων Κύπρου.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ