Ο ρόλος του παππού και της γιαγιάς

0
1834
pappous-giagia-eggonia
- Διαφήμιση -

«Του παιδιού μου το παιδί είναι δυο φορές παιδί μου».

Η φράση αυτή αποδίδει με τον πιο όμορφο τρόπο τη δύναμη του δεσμού με τα εγγόνια. Το εγγόνι, είναι για τη γιαγιά και τον παππού, ζωτική ανάσα, παράταση χρόνου και κίνητρο, σκοπός που επιτυγχάνεται και στόχος ζωής που εκπληρώνεται. Σε αρκετές περιπτώσεις η σχέση που αναπτύσσουν οι γιαγιάδες και οι παππούδες με τα εγγόνια τους είναι καλύτερη από εκείνη που είχαν σαν γονείς με τα ίδια τους τα παιδιά.

Στη σύγχρονη κοινωνία, που οι γονείς εργάζονται αρκετές ώρες, η ανάγκη των γονέων να βοηθηθούν από τη γιαγιά και τον παππού είναι πιο αναγκαία από ποτέ. Παρ’ όλα αυτά, το ιδιαίτερο είδος αγάπης που δέχεται ένα παιδί από τον παππού και τη γιαγιά του, είναι ένα συναίσθημα που δεν μπορεί ένας άνθρωπος να βιώσει μέσα από οποιαδήποτε άλλη σχέση, έτσι η παρουσία τους στη ζωή του παιδιού είναι πολύ σημαντική.

Κανείς δεν αμφισβητεί ότι ο παππούς και η γιαγιά αναπτύσσουν έναν ιδιαίτερο τρόπο επικοινωνίας με τα εγγόνια τους. Ενώ στο παρελθόν, όταν μεγάλωναν τα δικά τους παιδιά, ενδέχεται να ήταν πιο συγκρατημένοι, πλέον με τα εγγόνια τους εκφράζουν ελεύθερα τα συναισθήματα τους. Αποφεύγουν τις συγκρούσεις, είναι εκπρόσωποι εμπειριών αλλά και καταθέτες πολιτισμικών αξιών. Διδάσκουν την αξία της οικογένειας ζωντανεύοντας τις αναμνήσεις του παρελθόντος και έχουν την ικανότητα να μεταδώσουν την αίσθηση της ασφάλειας και της αγάπης με τέτοιο τρόπο που κανείς άλλος δεν είναι σε θέση να το κάνει.

Παρόλο που μπορεί να έχουν τις καλύτερες προθέσεις, οι γιαγιάδες και οι παππούδες συνωμοτούν εναντίον όλων των δυνάμεων του σύμπαντος, μόνο και μόνο για να ευχαριστήσουν το ομορφότερο δώρο που τους χάρισαν ποτέ τα παιδιά τους, τα εγγόνια τους. Αγνοώντας κάθε είδους κανόνων που μπορεί να θέτουν οι γονείς και μόνιμα εξοπλισμένοι με κάθε είδους λιχουδιά, γλύκισμα, παιχνίδι και ό,τι άλλο μπορεί να βάλει ο ανθρώπινος νους, οι παππούδες και οι γιαγιάδες «κακομαθαίνουν» συνεχώς τα εγγόνια τους. Με αποτέλεσμα, συχνά να δημιουργούνται παρεξηγήσεις για τον τρόπο παρέμβασης τους στη διαπαιδαγώγηση των παιδιών.

pappous-giagia-eggonia

- Διαφήμιση -

Χρήσιμες συμβουλές για τη γιαγιά και τον παππού

pappous-giagia-eggoniaΑποδεχτείτε ότι τον τρόπο διαπαιδαγώγησης του παιδιού τον καθορίζουν οι γονείς.

pappous-giagia-eggoniaΠεριοριστείτε στο ρόλο της γιαγιάς και του παππού.

pappous-giagia-eggoniaΜην υποδεικνύετε στα παιδιά σας αυτά που πρέπει να κάνουν, κυρίως μπροστά στα εγγόνια σας (π.χ. το φαγητό, τον ύπνο, το ντύσιμο κλπ.).

pappous-giagia-eggoniaΜην κριτικάρετε ποτέ την αυστηρότητα των γονιών καθώς αυτό δημιουργεί ανασφάλεια στα παιδιά. Ο ρόλος σας πρέπει να είναι βοηθητικός και υποστηρικτικός και όχι παρεμβατικός.

pappous-giagia-eggoniaΕπιδιώξτε επαφή με τα εγγόνια σας.

pappous-giagia-eggoniaΔεν μπορείτε να γίνετε γονείς ούτε δάσκαλοι τους. Ο ρόλος σας αποπνέει μια ευχάριστη αίσθηση ελευθερίας.

Πάμελα Κυριάκου, Εγγεγραμμένη Σχολική-Εκπαιδευτική Ψυχολόγος
Αρ. Μητρώου (426)
Τηλ. Επικοινωνίας 99-380610
pamela kyriakou-site-logo

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθροΥπάρχει Άγιος Βασίλης; Τι λέμε στα παιδιά;
Επόμενο άρθροΟι καλοί γονείς δίνουν στα παιδιά τους αυτά τα έξι πράγματα
Πάμελα Κυριάκου
Η Πάμελα Κυριάκου είναι Εγγεγραμμένη Σχολική-Εκπαιδευτική Ψυχολόγος στο Συμβούλιο Εγγραφής Ψυχολόγων Κύπρου (Αρ. Μητρώου 426). Ολοκλήρωσε τόσο τις προπτυχιακές όσο και τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο Πανεπιστήμιο Κύπρου. Είναι κάτοχος Πτυχίου Ψυχολογίας (Β.Α.) και Εφαρμοσμένου Μεταπτυχιακού στη Σχολική Ψυχολογία (Μ.Α). Η επαγγελματική της εμπειρία άρχισε από το δεύτερο έτος των μεταπτυχιακών της σπουδών όπου άσκησε την πρακτική της άσκηση, ως Σχολική Ψυχολόγος για δύο έτη, στην Υπηρεσία Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας (ΥΕΨ) του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου. Στα πλαίσια αυτά παρείχε την στήριξη της σε μαθητές διαφορετικών κοινωνικοπολιτισμικών πλαισίων και διαφόρων ηλικιών (4-18 χρονών), σε γονείς, εκπαιδευτικούς και διευθυντές. Πλέον εργάζεται ιδιωτικά στη Λευκωσία, παρέχοντας υπηρεσίες που αφορούν την αξιολόγηση (Ψυχολογική & Ψυχομετρική) σε όλους τους τομείς της ανάπτυξης και προσαρμογής των παιδιών. Πέρα από την αξιολόγηση ασχολείται με την παρέμβαση παιδιών και εφήβων, γονέων αλλά και εκπαιδευτικών τόσο σε ατομικό (ανάπτυξη εξατομικευμένου προγράμματος παρέμβασης, συμβουλευτική γονέων, συμβουλευτική μαθητών, συνδιαλεκτική συμβουλευτική εκπαιδευτικών) όσο και σε ομαδικό επίπεδο (βιωματικά εργαστήρια, διαλέξεις, εκπαιδευτικά σεμινάρια). Επιπρόσθετα ασχολείται εντατικά με την πρόληψη, μέσω βιωματικών εργαστηρίων, που παρέχει σε καθημερινό επίπεδο σε παιδιά και εφήβους για θέματα αύξησης συγκέντρωσης, τρόπων διαχείρισης του άγχους, αύξησης της αυτοπεποίθησης, εκμάθησης κοινωνικών δεξιοτήτων, αναγνώρισης, έκφρασης και διαχείρισης των συναισθημάτων, τον σχολικό εκφοβισμό (bullying), την αύξηση εσωτερικών κινήτρων, την ομαλή μετάβαση από νηπιαγωγείο σε δημοτικό/ από δημοτικό σε γυμνάσιο, την πρόληψη στη χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών, την εφηβεία, τη διαφορετικότητα και πολλά άλλα θέματα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here