Ρήξη και επανασύνδεση στη σχέση με τα παιδιά μας

0
2059
- Διαφήμιση -

Όταν η σχέση με τα παιδιά σας πηγαίνει καλά, νιώθετε χαρά και πληρότητα. Όμως αυτό δεν μπορεί να συμβαίνει συνέχεια. Όσο ικανοποιητική και βαθιά σχέση και αν έχετε με τα παιδιά σας, θα υπάρχουν και δύσκολες στιγμές μεταξύ σας. Μέσα στη ροή της καθημερινότητας θα υπάρχουν αναπόφευκτα στιγμές απογοήτευσης, έντασης και προσωρινής ρήξης.

Επικοινωνία, ρήξεις και επανασύνδεση

Το ζητούμενο δεν είναι το να αποφύγετε τις ρήξεις, αλλά να μένετε ανοιχτοί στην επικοινωνία και να προσφέρετε ευκαιρίες για επανασύνδεση. Είναι σημαντικό το παιδί σας να έχει την εμπειρία ότι μετά τη ρήξη υπάρχει πάντα η επανασύνδεση και η αποκατάσταση της συναισθηματικής σας εγγύτητας.

Πώς όμως μπορείτε να επανασυνδεθείτε με το παιδί σας μετά από μια ρήξη στη σχέση σας;

sxeseis goneon paidion1. Καταρχήν, είναι σημαντικό να έχετε πρόσβαση και αποδοχή στα δικά σας συναισθήματα γύρω από αυτό που συνέβη. Αυτό σημαίνει να επιτρέπετε στον εαυτό σας το να έχετε θυμώσει με το παιδί σας και να μην αποφεύγετε ένα τέτοιο συναίσθημα ως μη αποδεκτό. Η μη αποδοχή του θυμού και η ενοχή για αυτόν μπορεί να παρεμποδίσουν τις δυνατότητές σας για επανασύνδεση.

sxeseis goneon paidion2. Σταματήστε να κατηγορείτε τον εαυτό σας και αποδεχθείτε πως δεν μπορείτε να είστε ιδανικοί γονείς. Είναι σημαντικό να αναγνωρίζετε τα λάθη σας, αλλά το να σκέφτεστε ενοχικά δεν βοηθάει την κατάσταση. Αντίθετα, σας βυθίζει στις δικές σας σκέψεις και σας κρατά σε συναισθηματική απόσταση από τα παιδιά σας.

- Διαφήμιση -

sxeseis goneon paidion3. Προσπαθήστε να ηρεμήσετε. Πάρτε απόσταση – πνευματική αλλά και φυσική αν χρειάζεται – ώστε να μπορέσετε να χαλαρώσετε, να παρατηρήσετε την κατάσταση λιγότερο φορτισμένοι και να έχετε μια πιο ψύχραιμη οπτική.

sxeseis goneon paidion4. Ξεκινήστε εσείς τη διαδικασία επανασύνδεσης, προσεγγίζοντας το παιδί σας. Είναι πολύ δύσκολο να το κάνει εκείνο, ειδικά όταν τα συναισθήματα είναι έντονα. Είναι ο ρόλος του γονιού και όχι του παιδιού να κάνει την επανασύνδεση.

sxeseis goneon paidion5. Πριν από οποιαδήποτε προσπάθεια επανασύνδεσης, σιγουρευτείτε πως έχετε ηρεμήσει. Το να προσεγγίσετε το παιδί σας, ενώ βρίσκεστε ακόμα σε συναισθηματική φόρτιση, εμπεριέχει το ρίσκο να χάσετε τον έλεγχο και να οδηγηθείτε σε έναν νέο κύκλο αποσύνδεσης.

rixi stis sxeseis goneon paidion

sxeseis goneon paidion6. Προσεγγίστε το παιδί σας το συντομότερο δυνατό (αφού βέβαια έχετε ηρεμήσει, όπως αναφέρεται παραπάνω). Τα παιδιά – ειδικά τα μικρά- δεν μπορούν να διαχειριστούν την αποσύνδεση για μεγάλα διαστήματα, καθώς τη νιώθουν σαν εγκατάλειψη.

sxeseis goneon paidion7. Μιλήστε για ό,τι έγινε. Το να προσπαθείτε να τα βρείτε και να προσπεράσετε τη ρήξη κάνοντας σαν να μην συμβαίνει τίποτα, μεγαλώνει ακόμα περισσότερο το συναισθηματικό κενό ανάμεσα σ’ εσάς και το παιδί σας και αποσυνδέει το παιδί από τα συναισθήματά του.

sxeseis goneon paidion8. Ξεκινήστε το διάλογο χωρίς να ψάχνετε ποιος φταίει, με έναν ουδέτερο τρόπο, που να συμπεριλαμβάνει την εμπειρία και των δυο σας: «Ήταν δύσκολο και για τους δυο μας. Θέλω να είμαστε καλά μεταξύ μας, έλα να το συζητήσουμε.»

sxeseis goneon paidion9. Αμέσως μετά, δώστε χώρο στο παιδί σας να σας αφηγηθεί την εμπειρία του. Αφήστε το να εκφράσει ελεύθερα τα συναισθήματά του και ακούστε τη δική του οπτική, χωρίς να προσπαθείτε να δικαιολογηθείτε ή να μιλήσετε για τη δική σας θέση.

sxeseis goneon paidion10. Αφού ακούσετε το παιδί σας, μιλήστε του κι εσείς για το πώς νιώσατε και εξηγήστε του τη δική σας οπτική.

sxeseis goneon paidion11. Αναγνωρίστε τη δική σας ευθύνη για τη ρήξη. Πχ. Συγγνώμη που σου φώναξα όταν σου έπεσε η ζάχαρη στο πάτωμα, αλλά ήμουν πολύ κουρασμένος και έχασα την υπομονή μου.

sxeseis goneon paidion12. Είναι σημαντικό να εξηγήσετε στο παιδί σας πως κάποιες φορές οι γονείς, όπως και όλοι οι άνθρωποι, χάνουν τον έλεγχο και φέρονται διαφορετικά από ότι θα ήθελαν, αλλά αυτό είναι προσωρινό.

sxeseis goneon paidion13. Αξιοποιείστε τη ρήξη σαν μια ευκαιρία για μάθηση και για εξέλιξη στη σχέση. Συζητήστε για το τι θα μπορούσατε να κάνετε διαφορετικά και σκεφτείτε μαζί εναλλακτικούς τρόπους επικοινωνίας για το μέλλον.

Γράφει η Νάντια Νιώτη – Ψυχολόγος

Πηγή: www.e-psychology.gr
epsychology site-logo

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here