Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου: όταν το φαγητό γίνεται μαρτύριο

0
92
- Διαφήμιση -

Φάγατε τα νόστιμα παπουτσάκια της μαμάς και τώρα πληρώνετε το τίμημα.

Αφού ξέρετε ότι η μελιτζάνα σας πειράζει… Τώρα έχετε φούσκωμα, τυμπανισμό, αέρια και δεν χωράτε σε κανένα σας ρούχο για τη βραδινή έξοδο. Οπότε, δεν μένει παρά να ακυρώσετε την έξοδο και να μείνετε σπίτι με την άνετη πιτζάμα σας.

Συμπτώματα όπως φούσκωμα, τυμπανισμός μπορεί να οφείλονται σε κάποια τροφή που σας επηρεάζει, σε σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, δυσκοιλιότητα ή ακόμη και τροφική δηλητηρίαση.

Όπου και να οφείλονται όμως, τα συμπτώματα αυτά επηρεάζουν στο μέγιστο την διάθεσή και την κοινωνική μας ζωή.

Βασικές αιτίες των ενοχλήσεων στο έντερο είναι η κακή διατροφή, η έλλειψη άσκησης, το άγχος, οι κακές διατροφικές συνήθειες, η έλλειψη σταθερής ώρας γευμάτων.

Οι τρόποι για να αποφύγουμε ή να ανακουφιστούμε από αυτά, πολλοί.

- Διαφήμιση -

1. Ανακούφιση με τη βοήθεια της φύσης

syndromo-everethistou-enterou-otan-to-fagito-ginetai-martyrio-icon1Σε πολλές περιπτώσεις, τα γιατροσόφια της γιαγιάς μας έχει βρεθεί ότι περιέχουν επιστημονική αλήθεια. Ο δυόσμος ανακουφίζει από τα συμπτώματα της δυσπεψίας και του τυμπανισμού. Ερευνητές από το πανεπιστήμιο του ΜακΜάστερ του Καναδά, έπειτα από έρευνες που διεξήγαγαν σε μεγάλη ομάδα ατόμων που έπασχαν από το σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου συμπέραναν ότι ο δυόσμος είναι αποτελεσματική θεραπεία για τα συμπτώματα. Φτιάξτε λοιπόν ένα αφέψημα δυόσμου για να ανακουφιστείτε.

2. Σηκωθείτε από τον καναπέ

syndromo-everethistou-enterou-otan-to-fagito-ginetai-martyrio-icon2Η άσκηση μπορεί να βοηθήσει σε προβλήματα του πεπτικού. Βοηθάει στην κινητικότητα του εντέρου, με αποτέλεσμα να καταπολεμά τη δυσκοιλιότητα, επίσης μειώνει το στρες το οποίο επίσης επιτείνει τα προβλήματα με το έντερο. Με την άσκηση, αυξάνεται η πίεση στους κοιλιακούς μυς, η οποία με τη σειρά της αυξάνει την κινητικότητα του εντέρου. Έτσι, ανακουφίζει από αέρια, τυμπανισμούς και δυσφορία.

Μην αναπαυθείτε λοιπόν στον καναπέ σας περιμένοντας να σας περάσει το φούσκωμα. Σηκωθείτε και βγείτε έστω για περπάτημα. Θα σας βοηθήσει πολύ περισσότερο από την απραξία. Εάν εντάξετε μία ώρα περπάτημα στο καθημερινό σας πρόγραμμα, τα αποτελέσματα για το πεπτικό σας σύστημα θα είναι θαυματουργά.

3. Βάλτε τις φυτικές ίνες στη ζωή σας

syndromo-everethistou-enterou-otan-to-fagito-ginetai-martyrio-icon3Τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες ανακουφίζουν από δυσκοιλιότητα, αλλά μπορεί και να εντείνουν προβλήματα με αέρια και πόνους στην κοιλιά. Η αύξηση των φυτικών ινών στη διατροφή σας θα πρέπει να γίνει σταδιακά και όχι απότομα.
Έχει αποδειχτεί για άτομα με ΣΕΕ ότι είναι πολύ αποτελεσματικές οι διαλυτές φυτικές ίνες από ψύλλιο. Η χαμηλή πρόσληψη φυτικών ινών έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του χρόνου διέλευσης της τροφής από το έντερο, με αποτέλεσμα τη δημιουργία σκληρών κοπράνων και τη δυσκοιλιότητα.

Η καθημερινή πρόσληψη 25 γραμμαρίων φυτικών ινών, με καλή ενυδάτωση, λύνει το πρόβλημα της δυσκοιλιότητας. Τα 25 γραμμάρια φυτικών ινών μπορούμε να τα προσλάβουμε με την κατανάλωση 500 γραμμαρίων φρούτων και λαχανικών την ημέρα. Προσοχή όμως! Χρειάζεται σταδιακή αύξηση και παράλληλη πρόσληψη αρκετών υγρών/νερού.

4. Βάλτε σε τάξη τη ζωή σας

syndromo-everethistou-enterou-otan-to-fagito-ginetai-martyrio-icon4Πρέπει καθημερινά να προσπαθούμε να τρώμε σε σταθερές ώρες. Βοηθάει στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου. Το γαστρεντερικό είναι ένα σύστημα που, όσο κι αν ακούγεται παράξενο, διαθέτει μνήμη. Αν διατηρούμε σταθερές ώρες γευμάτων και γευματιδίων, το διευκολύνουμε. Επίσης, τα μικρά και συχνά γεύματα είναι ο καλύτερος τρόπος να απομακρύνετε συμπτώματα όπως το φούσκωμα ή το πρήξιμο. Τέλος αποφύγετε γεύματα που είναι πλούσια σε λιπαρά.

5. Φαγητό ή καταγραφή;

syndromo-everethistou-enterou-otan-to-fagito-ginetai-martyrio-icon5Ξεκινήστε να διατηρείτε ημερολόγιο καταγραφής τροφίμων για να εντοπίσετε τα τρόφιμα που σας ενοχλούν. Τα τρόφιμα που πειράζουν τους περισσοτέρους είναι το αλκοόλ, τα αναψυκτικά, η σοκολάτα, ο καφές, κάποιες γλυκαντικές ουσίες, όπως η σορβιτόλη, τα κραμβοειδή λαχανικά, όπως το μπρόκολο και το κουνουπίδι, καθώς και τα όσπρια.

Ωστόσο, το έντερο κάθε ανθρώπου είναι διαφορετικό. Το ημερολόγιο θα σας βοηθήσει να ανακαλύψετε ποιες τροφές αποτελούν «κόκκινο πανί» για το δικό σας πεπτικό σύστημα.

6. Γάλα: Όχι τόσο αθώο…

syndromo-everethistou-enterou-otan-to-fagito-ginetai-martyrio-icon6Με την αύξηση της ηλικίας το γαστρεντερικό χάνει την ικανότητα να διασπά τη λακτόζη, έναν υδατάνθρακα που περιέχεται στο γάλα. Το αποτέλεσμα είναι το γάλα να προκαλεί δυσφορία. Μπορείτε να αντικαταστήσετε το γάλα με γιαούρτι, που περιέχει λιγότερη λακτόζη, να δοκιμάσετε προϊόντα που είναι ελεύθερα λακτόζης ή να καταναλώνετε το γάλα σε συνδυασμό με κάτι άλλο και όχι μόνο του.

7. Η δίαιτα κάνει καλό στο έντερο;

syndromo-everethistou-enterou-otan-to-fagito-ginetai-martyrio-icon7Τα περιττά κιλά και ειδικά για γυναίκες που είναι σε εμμηνόπαυση εντείνουν τα προβλήματα στο έντερο. Η απώλεια ακόμη και 10% του βάρους σας, θα σας απαλλάξει από δυσφορίες στο έντερο. Συμβουλευτείτε έναν διαιτολόγο, ώστε να χάσετε τα περιττά κιλά με σωστό και ωφέλιμο για την υγεία σας τρόπο.

8. Στρες, ο «οδηγός» του εντέρου

syndromo-everethistou-enterou-otan-to-fagito-ginetai-martyrio-icon8Το έντονο στρες επηρεάζει σημαντικά τη λειτουργία του γαστρεντερικού. Πόσες φορές τρέχετε στην τουαλέτα επειδή σας περιμένει μια στρεσογόνος κατάσταση όπως για παράδειγμα μια συνέντευξη για μια καινούργια δουλειά ή οποιαδήποτε κατάσταση που σας προκαλεί άγχος;

Μπορείτε να περιορίσετε τα δυσάρεστα συμπτώματα στο έντερο, απλώς ελέγχοντας το άγχος σας. Η άσκηση, ο ύπνος, ένα ζεστό μπάνιο ή η αρωματοθεραπεία βοηθούν στην καταπολέμηση του άγχους.

Γράφει η Κατερίνα Φαντούση, Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Επιστημονικός Συνεργάτης

Πηγή: www.mednutrition.gr

medNutrition_URL

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθροΔιατροφικές Αλλαγές για Εύκολη Απώλεια Κιλών
Επόμενο άρθροΟ Νικολάκης, η Φρόουζεν και ο Ταρζάν
ParentsGo
Το ParentsGo είναι ένας χώρος για γονείς κι εκπαιδευτικούς με πλούσιο επιμορφωτικό, ενημερωτικό και διασκεδαστικό υλικό. Στο ParentsGo γονείς κι εκπαιδευτικοί μπορούν να ενημερώνονται για ότι αφορά τα παιδιά και να συμμετέχουν κι αυτοί στέλνοντας δικές τους ιδέες και θέματα επίκαιρα και σχετικά πάντα με τον κόσμο του παιδιού.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here