Η προσωπικότητα, και όχι η ευφυία, είναι πιο σημαντική για την επιτυχία.

Διαφήμιση

Ελεύθερη μετάφραση από το KidsGo

Αν νομίζεις ότι στο σχολείο τα πήγαινες καλά απλώς και μόνο γιατί ήσουν πιο έξυπνος από τους συμμαθητές σου, μάλλον θα πρέπει να σκεφτείς ξανά το όλο θέμα. Σύμφωνα με μια νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ψυχολογίας και εκπαίδευσης «Learning and Individual Differences», η προσωπικότητα αποτελεί πιο αξιόπιστο παράγοντα πρόβλεψης της επιτυχίας στο σχολείο σε σχέση με το επίπεδο ευφυίας.

prosopikotita-paidi-mialo-icon3

Ο Δρ Arthur Poropat της Σχολής Εφαρμοσμένης Ψυχολογίας στο Griffith εξέτασε τους γνωστούς Πέντε Μεγάλους Παράγοντες της Προσωπικότητας (Big Five), δηλαδή την Ευσυνειδησία (Conscientiousness), την Δεκτικότητα στην Εμπειρία (Openness to Experience), την Συναισθηματική Σταθερότητα (Emotional Stability) και την Εξωστρέφεια (Extraversion), και έκανε συγκρίσεις των μετρήσεων του με τις βαθμολογίες τυπικών μετρήσεων.

Αυτό που διαπίστωσε ήταν ότι όσοι ήταν πιο ευσυνείδητοι και δεκτικοί στην εμπειρία έτειναν να παίρνουν καλύτερη βαθμολογία από αυτούς που υστερούσαν στα χαρακτηριστικά αυτά.

«Σε πρακτικούς όρους, η ένταση της προσπάθειας που είναι διατεθειμένοι να καταβάλουν οι μαθητές, και το που θα επικεντρωθεί η προσπάθεια τους αυτή, είναι τουλάχιστον τόσο σημαντικά όσο και η εξυπνάδα των μαθητών», εξήγησε ο Δρ Poropat. «Ένας μαθητής με την πιο υποβοηθητική προσωπικότητα θα πετύχει καλύτερη βαθμολογία σε σχέση με ένα μαθητή που είναι μέτριος σε αυτό τον τομέα».

Ο Δρ Poropat διαπίστωσε επίσης ότι η αξιολόγηση της προσωπικότητας ενός μαθητή είναι ακριβώς το ίδιο αποτελεσματική για την πρόβλεψη της επιτυχίας του μαθητή, όπως και η ευφυία του. Όταν μάλιστα η αξιολόγηση της προσωπικότητας θα γίνει από κάποιον που γνωρίζει καλά τον μαθητή, τότε η πρόβλεψη αυτή είναι σχεδόν τέσσερεις φορές πιο ακριβής.

prosopikotita-paidi-mialo-icon2

Αυτά είναι καλά νέα για μαθητές που δεν νιώθουν απαραίτητα ότι γεννήθηκαν με φυσική ικανότητα για μεγάλα πράγματα. Ενώ υπάρχει μικρή ένδειξη ότι η ευφυία μπορεί να διδαχθεί, ο Δρ Poropat αναφέρει ότι είναι δυνατό να καλλιεργηθούν τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας που συνδέονται με την ακαδημαϊκή επιτυχία – αυτό που χρειάζεται είναι μόνο προσπάθεια.

Με άλλα λόγια, μπορείς να ελέγξεις πόσο καλά θα πας στο σχολείο. Δεν είναι τόσο αν έχεις ή όχι το μυαλό, αλλά περισσότερο αν έχεις ή όχι τον τρόπο.

prosopikotita-paidi-mialo-icon4

Διαβάστε το άρθρο στα αγγλικά Personality, Not Intelligence, Is Most Important For Success

Νανά Χρυσοστόμου Μιχαηλίδου (Πολιτικός Μηχανικός Ε.Μ.Π.)
Διαχειριστής KidsGo, TeensGo και ParentsGo

Νανά Χρυσοστόμου Μιχαηλίδου

Η Νανά Χρυσοστόμου Μιχαηλίδου γεννήθηκε στην Λευκωσία το 1972. Σε ηλικία 9 χρονών εγκατάσταθηκε οικογενειακώς στην Ελλάδα, την Λαμία, όπου εκεί τελείωσε το Γυμνάσιο και Λύκειο. Το 1995 αποφοίτησε από το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (Ε.Μ.Π). Από το 1998 έως τον Ιούνιο του 2014 εργαζόταν στην Αρχή Τηλεπικοινωνιών Κύπρου (Cyta). Σήμερα ασχολείται με προγραμματισμό/σχεδιασμό και εφαρμογές διαδικτύου. Είναι ο δημιουργός και διαχειριστής του KidsGo. Είναι παντρεμένη με τον Οδυσσέα Μιχαηλίδη και έχει τρία παιδιά.

Διαφήμιση

Κοινοποίηση

Η Νανά Χρυσοστόμου Μιχαηλίδου γεννήθηκε στην Λευκωσία το 1972. Σε ηλικία 9 χρονών εγκατάσταθηκε οικογενειακώς στην Ελλάδα, την Λαμία, όπου εκεί τελείωσε το Γυμνάσιο και Λύκειο. Το 1995 αποφοίτησε από το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (Ε.Μ.Π). Από το 1998 έως τον Ιούνιο του 2014 εργαζόταν στην Αρχή Τηλεπικοινωνιών Κύπρου (Cyta). Σήμερα ασχολείται με προγραμματισμό/σχεδιασμό και εφαρμογές διαδικτύου. Είναι ο δημιουργός και διαχειριστής του KidsGo. Είναι παντρεμένη με τον Οδυσσέα Μιχαηλίδη και έχει τρία παιδιά.

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Παρόμοια άρθρα

Ακολουθήστε μας

Βρείτε μας στα παρακάτω social media και μείνετε ενημερωμένοι!

Δημοφιλή άρθρα

Πρόσφατα άρθρα

Scroll to Top