«5… 10… 15… 20… 25… φτου και βγαίνω, μπρος, πίσω, δεξιά, αριστερά μου, δεν υπάρχει παιχνίδι»

0
372
paixnidia sto patoma-paidia-goneis

Διαφήμιση

Το μάζεμα των παιχνιδιών από τα ίδια τα παιδιά αποτελεί μία καθημερινή πρόκληση για πολλούς γονείς.

Προσπαθήστε να προσαρμόζετε τα αιτήματα σας αναλόγως με την ηλικία του παιδιού. Σ’ ένα μικρότερο παιδάκι μπορείτε να ζητήσετε να μαζέψει δύο παιχνιδάκια και να το βοηθήσετε στα υπόλοιπα, απολαμβάνοντας τη συνεργασία μεταξύ σας. Να του λέτε πόσο σας αρέσει όταν το κάνετε αυτό μαζί. 

Μπορείτε να επιβραβεύετε την προσπάθεια του παιδιού σας (π.χ. με μία αγκαλιά, ένα μπράβο, ένα αυτοκόλλητο, μια βόλτα) και να παρακολουθείτε την εξέλιξη του. Είναι σημαντικό για την αυτοεκτίμηση του παιδιού να του δείχνετε πόσο σημαντικά είναι όλα τα βήματα που κάνει, αλλά και με κατανόηση να του παρέχετε διορθωτικούς μηχανισμούς όταν δεν ανταποκρίνεται στην οδηγία σας (για παράδειγμα «αυτό δεν είναι και τόσο σωστό, μπορείς να το κάνεις κάπως έτσι…», «για να δούμε πως αλλιώς μπορούν αυτά τα παιχνίδια να βρουν το χώρο τους…», «χμμμ… πολύ καλή δουλειά, μια καλή ιδέα επίσης είναι να το κάνεις κάπως έτσι…»). 

Βεβαιωθείτε ότι το παιδί ακούει την οδηγία. Ένα παιδί που ταυτόχρονα βλέπει τηλεόραση, παίζει, είναι βυθισμένο στις σκέψεις του, είναι πολύ πιθανόν να μην ανταποκριθεί στην καθοδήγηση. Μπορεί η φωνή του γονιού να μην έφθασε καν στα αυτιά του και αυτό να οδηγεί σε επαναληπτικές οδηγίες που κουράζουν τόσο το παιδί όσο και το γονιό. Πλησιάστε το παιδί, σταθείτε στο ύψος του και ζητείστε με τρυφερότητα πως έχει έρθει η ώρα να συμμαζέψει.

Αποφύγετε να ζητάτε να μαζέψει τα παιχνίδια του, όταν βιάζεστε, όταν είναι να φύγετε από το σπίτι, όταν πάτε για ύπνο. Συνήθως δημιουργεί πίεση και άγχος και, υπό αυτή τη συνθήκη, η απόκριση του παιδιού συχνά είναι αρνητική. Αυτό μπορεί να φέρει ένταση μεταξύ σας, ματαίωση μιας βόλτας, αργοπορία σε ραντεβού, και τελικά απογοήτευση τόσο στο παιδί όσο και στο γονιό.

Ο τρόπος καθοδήγησης, το ύφος, ο τόνος της φωνής, οι λέξεις που χρησιμοποιείτε, το άγγιγμα επηρεάζουν την απόκριση του παιδιού. Οπότε, ένας γκρινιάρικος και συχνά επιτακτικός τρόπος μπορεί να μην επιφέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα (π.χ. «Πάλι δεν μάζεψες τα παιχνίδια σου; Πόσες φορές θα στο πω; Μάζεψε τα τώρα!»).

Διαφήμιση

Μπορεί το παιδί να δοκιμάζει τις δυνάμεις των γονέων διεκδικώντας περισσότερο χρόνο με τα παιχνίδια του ή όντας απλά αρνητικό στο να μαζέψει. Μπορείτε, αντί να προσπαθήσετε να επιβληθείτε μπαίνοντας σε ένα παιχνίδι εξουσίας (εάν δεν μαζέψεις… θα χάσεις… δεν θα πας… δεν θα σου ξαναγοράσω… θα στα πετάξω…), να δημιουργήσετε διασκεδαστικό κλίμα για να το κάνετε παρέα σαν παιχνίδι (π.χ. κρυφτό με τα παιχνίδια, τα παιχνίδια πάνε για ύπνο, προσποίηση ότι σκοντάφτετε στα σκορπισμένα παιχνίδια και πέφτετε, βρείτε μαζί που θα μπορούσαν να τοποθετηθούν καλύτερα για να τα προστατέψετε).

Να είστε ευέλικτοι. Οποιοσδήποτε άνθρωπος μικρός ή μεγάλος μερικές φορές μπορεί να μην είναι συνεργάσιμος και διαθέσιμος σε επικοινωνία. Δεν σας κάνει λιγότερο καλούς γονείς το γεγονός ότι δεν είναι συμμαζευμένα τα παιχνίδια των παιδιών σας. Ας διαχωρίσετε τις ανά περιόδους περιπτώσεις που τα παιδιά σας δεν μαζεύουν τα παιχνίδια τους, από εκείνες που έχουν μια συστηματικότητα και διατηρούνται για μεγάλο χρονικό διάστημα επηρεάζοντας τις σχέσεις μεταξύ σας. Στη δεύτερη περίπτωση μπορεί η συμπεριφορά του παιδιού να κρύβει κάποια βαθύτερη ανάγκη του στην αλληλεπίδραση με το γονιό του. Καλό είναι σε αυτή την περίπτωση να αναζητήσετε καθοδήγηση από κάποιον ειδικό.

Καβάλλη Ράνια, Ψυχολόγος

Πηγή: milontasgiapaidia.wordpress.com

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here