Οδηγίες για καθηγητές/δασκάλους – Τι θα ήθελαν οι μαθητές από τους δασκάλους τους;

0
332
sxoleio-paidia-daskaloi

Διαφήμιση

Σύμφωνα με τον Hay McBer (Report by Hay McBer to the Department for Education and Employment/U.K., June 2000) ο καλός δάσκαλος, προσδιορίζεται από τους μαθητές με βάση τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:

Ti-Theloun-oi-Mathites-apo-tous-Daskalous-icon2 είναι ευγενικός
Ti-Theloun-oi-Mathites-apo-tous-Daskalous-icon2 είναι μεγαλόψυχος
Ti-Theloun-oi-Mathites-apo-tous-Daskalous-icon2 σε ακούει προσεκτικά
Ti-Theloun-oi-Mathites-apo-tous-Daskalous-icon2 σε ενθαρρύνει
Ti-Theloun-oi-Mathites-apo-tous-Daskalous-icon2 πιστεύει σε σένα
Ti-Theloun-oi-Mathites-apo-tous-Daskalous-icon2 κρατάει μυστικά
Ti-Theloun-oi-Mathites-apo-tous-Daskalous-icon2 του αρέσει να διδάσκει παιδιά
Ti-Theloun-oi-Mathites-apo-tous-Daskalous-icon2 του αρέσει να διδάσκει τα διάφορα μαθήματα
Ti-Theloun-oi-Mathites-apo-tous-Daskalous-icon2 αφιερώνει χρόνο για να σου εξηγήσει
Ti-Theloun-oi-Mathites-apo-tous-Daskalous-icon2 σε βοηθάει όταν έχεις «κολλήσει»
Ti-Theloun-oi-Mathites-apo-tous-Daskalous-icon2 σε ενημερώνει για την πρόοδό σου
Ti-Theloun-oi-Mathites-apo-tous-Daskalous-icon2 σου επιτρέπει να πεις «το δικό σου»
Ti-Theloun-oi-Mathites-apo-tous-Daskalous-icon2 δεν παραιτείται από σένα όταν εσύ αποτυγχάνεις
Ti-Theloun-oi-Mathites-apo-tous-Daskalous-icon2 τον ενδιαφέρει η γνώμη μου
Ti-Theloun-oi-Mathites-apo-tous-Daskalous-icon2 σε κάνει να νοιώθεις έξυπνος
Ti-Theloun-oi-Mathites-apo-tous-Daskalous-icon2 δεν κάνει διακρίσεις μεταξύ των μαθητών του
Ti-Theloun-oi-Mathites-apo-tous-Daskalous-icon2 σε υπερασπίζει
Ti-Theloun-oi-Mathites-apo-tous-Daskalous-icon2 αντιπαρέρχεται μικρότητες
Ti-Theloun-oi-Mathites-apo-tous-Daskalous-icon2 λέει την αλήθεια
Ti-Theloun-oi-Mathites-apo-tous-Daskalous-icon2 συγχωρεί

Αν σας φαίνονται πολλά μπορείτε να στηριχθείτε στη συμβουλή μου: «μαζί με τα παιδιά ενάντια στα προβλήματά τους». Και διευκρινίζω ότι τα προβλήματα δεν είναι μόνο οι δυσκολίες που συναντούν στα διάφορα μαθήματα.

Ti-Theloun-oi-Mathites-apo-tous-Daskalous-icon4

Ας γίνει η σύγκριση λοιπόν τώρα με αυτά που τα ίδια τα παιδιά θέλουν…….

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ

Ti-Theloun-oi-Mathites-apo-tous-Daskalous-icon3 Προσπαθήστε να είστε ανθρώπινος και όχι μόνο μια μηχανή διδασκαλίας.
Ti-Theloun-oi-Mathites-apo-tous-Daskalous-icon3 Μη δίνετε την πρώτη θέση στην ύλη, που διδάσκετε, αλλά σε μας, τους μαθητές σας.
Ti-Theloun-oi-Mathites-apo-tous-Daskalous-icon3 Κάντε με να νιώσω πως ενδιαφέρεστε για μένα, θεωρώντας με ένα ανθρώπινο πλάσμα και όχι ένα απλό αριθμό του βαθμολογίου σας.
Ti-Theloun-oi-Mathites-apo-tous-Daskalous-icon3 Μη με κρίνετε μόνο από τους βαθμούς, που πετυχαίνω από τις απαντήσεις μου, αλλά περισσότερο από την προσπάθεια που καταβάλλω.
Ti-Theloun-oi-Mathites-apo-tous-Daskalous-icon3 Μην περιμένετε να ξεπεράσω το ταλέντο μου και τις δυνατότητές μου. Δώστε μου κάποια ενθάρρυνση κάπου-κάπου.
Ti-Theloun-oi-Mathites-apo-tous-Daskalous-icon3 Μη ζητάτε από μένα να θεωρώ τις σπουδές μου σαν την πιο μεγάλη απόλαυση της ζωής μου. Ειλικρινά δεν είναι κάτι τέτοιο για μένα.

Ti-Theloun-oi-Mathites-apo-tous-Daskalous-icon5

Διαφήμιση

Ti-Theloun-oi-Mathites-apo-tous-Daskalous-icon3 Μην περιμένετε να ικανοποιούμαι με όλα τα θέματα, που διδάσκετε. Υπάρχουν και άλλα, που με ενδιαφέρουν, ίσως μάλιστα και περισσότερο στην περίπτωσή μου.
Ti-Theloun-oi-Mathites-apo-tous-Daskalous-icon3 Βοηθήστε με να μάθω να σκέπτομαι και να κρίνω μόνος μου και όχι να απομνημονεύω έτοιμες απαντήσεις. Βοηθήστε με περισσότερο να βρίσκω μόνος μου τις απαντήσεις έστω και αν αυτό είναι περισσότερο κουραστικό και για σας και για μένα.
Ti-Theloun-oi-Mathites-apo-tous-Daskalous-icon3 Ακούστε πρόθυμα τις ερωτήσεις, που κάνω με σοβαρότητα, έστω κι αν σας φαίνονται βλακώδεις. Μ’ αυτή τη συμπεριφορά σας θα μάθετε και μένα ν’ ακούω τους άλλους προσεκτικά.
Ti-Theloun-oi-Mathites-apo-tous-Daskalous-icon3 Να έχετε απαιτήσεις από μένα, φτάνει να είστε δίκαιος. Γνωρίζω πώς είναι αναγκαίο αυτό, έστω και αν επαναστατώ εξωτερικά.
Ti-Theloun-oi-Mathites-apo-tous-Daskalous-icon3 Μη με γελοιοποιείτε μπροστά στους συμμαθητές μου. Αυτό με πληγώνει και οπωσδήποτε θα στραφεί εναντίον σας. Μια λέξη σας, που ειπωθεί ιδιαιτέρως, με σοβαρότητα και καλοσύνη, θα φέρει μεγαλύτερο αποτέλεσμα.
Ti-Theloun-oi-Mathites-apo-tous-Daskalous-icon3 Μη με οικτίρετε μπροστά στους άλλους, όταν δεν τα καταφέρνω καλά σε κάτι. Αυτός ο οίκτος φέρνει αμηχανία.
Ti-Theloun-oi-Mathites-apo-tous-Daskalous-icon3 Μη μου προβάλλετε άλλο συμμαθητή μου για παράδειγμα. Έτσι υπάρχει φόβος να τον μισήσω.
Ti-Theloun-oi-Mathites-apo-tous-Daskalous-icon3 Όταν πετυχαίνω κάτι, μη με παρουσιάζετε σαν παράδειγμα στους άλλους. Αυτό με βάζει σε δύσκολη θέση. Σε μια τέτοια περίπτωση θα χαρώ πολύ μ’ ένα καλό σας λόγο.
Ti-Theloun-oi-Mathites-apo-tous-Daskalous-icon3 Κρατήστε για τον εαυτό σας, παρακαλώ, τα προσωπικά σας προβλήματα και τις ιδέες σας. Έτσι κι αλλιώς δεν είμαι σε θέση να τα λύσω ούτε να τις κρίνω.
Ti-Theloun-oi-Mathites-apo-tous-Daskalous-icon3 Θυμάστε καμιά φορά πως ήσασταν κι εσείς κάποτε μαθητής: Είχατε καλύτερους βαθμούς και δεν ξεχνούσατε ποτέ;
Ti-Theloun-oi-Mathites-apo-tous-Daskalous-icon3 Σας παρακαλώ να συνεχίζετε πάντα τη μελέτη σας και να μη χρησιμοποιείτε στην τάξη με μηχανικό τρόπο τις κιτρινισμένες σημειώσεις που συντάξατε πριν από πολλά χρόνια.
Ti-Theloun-oi-Mathites-apo-tous-Daskalous-icon3 Μην προσδοκάτε από μένα, πολύ συχνά, ένα λόγο ευχαριστίας. Είμαι ευγνώμων, αλλά δυσκολεύομαι πολύ να εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου με λόγια.
Ti-Theloun-oi-Mathites-apo-tous-Daskalous-icon3 Κι έτσι… σας ευχαριστώ πολύ.

sxoleio-paidia-daskaloi

Δημοσιεύτηκε στο πληροφοριακό δελτίο του Κολεγίου των Βρυξελλών «Saint Michel»

Πηγή: xenesglosses.eu

XENESGLOSSES_EU_LOGO

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here