Τα παιδιά πρέπει να πίνουν γάλα ή όχι;

0
214

Διαφήμιση

Άρθρο από τηνΈλλη Χατζηλουκά, Αθλητική Διατροφολόγος και Διατροφολόγος Δημόσιας Υγείας
Το γάλα μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στη διατροφή ενός παιδιού, από το βρέφος που τρέφεται με μητρικό γάλα, το μικρό παιδί που τρώει δημητριακά με γάλα έως έναν έφηβο που χρησιμοποιεί γάλα για να φτιάξει smoothie. Το αγελαδινό γάλα συγκεκριμένα, παρέχει μια ποικιλία βιταμινών, μετάλλων και άλλων θρεπτικών συστατικών που χρειάζονται τα παιδιά για να μεγαλώσουν και για να αναπτυχθούν σωστά.

Γιατί το γάλα είναι τόσο σημαντικό;

Κυρίως για το ασβέστιο που περιέχει. Το 99% του ασβεστίου που υπάρχει στο ανθρώπινο σώμα, βρίσκεται στα κόκκαλα και στα δόντια. Το υπόλοιπο 1% βρίσκεται στους ιστούς και στα υγρά του σώματος που χρησιμοποιούνται στη δομή των κυττάρων και σε άλλες λειτουργίες.
Το ασβέστιο είναι απαραίτητο για τη σωστή ανάπτυξη του παιδιού, κάνει τα κόκκαλά του πιο γερά, αποτελεί ασπίδα για γερά δόντια και προστατεύει από την οστεοπόρωση. Η ποσότητα του ασβεστίου που λαμβάνει το παιδί καθημερινά, θα επηρεάσει ολόκληρη τη μετέπειτα ζωή του.
Εκτός από ασβέστιο, το γάλα περιέχει πρωτεΐνες, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία που συμβάλλουν στη σωστή ανάπτυξή του παιδιού.

Πόσο γάλα χρειάζεται ένα παιδί καθημερινά;

Οι ανάγκες σε ασβέστιο αλλάζουν ανάλογα με την ηλικία του ατόμου.
Για παράδειγμα, ένα παιδί 7 ετών χρειάζεται περίπου 800 mg ασβεστίου καθημερινά, ενώ στην ηλικία των 15 χρειάζεται 1300 mg. Οι ποσότητες αυτές αντιστοιχούν σε 2-3 και 4 ποτήρια γάλα αντίστοιχα.
Η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής (AAP) συνιστά:
Για παιδάκια 1 και 2 ετών, 2 φλιτζάνια γάλα την ημέρα
Για παιδιά 3 ετών και πάνω, 3 φλιτζάνια γάλα την ημέρα

Τύποι γάλακτος

Οι περισσότεροι γονείς σκέφτονται το αγελαδινό γάλα όταν ακούνε τη λέξη «γάλα». Όμως, υπάρχει πλέον μια μεγάλη ποικιλία γάλακτος όπως Αγελαδινό γάλα (πλήρες (3%), 1,5%, χωρίς λιπαρά ή με προσθήκη σοκολάτας) ή Κατσικίσιο γάλα και τα θρεπτικά συστατικά του κάθε τύπου ποικίλουν σημαντικά.
Σε περίπτωση που ένα παιδί αρνείται να πίνει γάλα, τότε μπορεί να λαμβάνει όλα τα θρεπτικά συστατικά του γάλακτος μέσω μιας καλά σχεδιασμένης διατροφής που περιλαμβάνει τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες, ασβέστιο, κάλιο και βιταμίνες Α και D, όπως το γιαούρτι, το κεφίρ και το τυρί.

Εναλλακτικές λύσεις φυτικών ροφημάτων

Εάν το παιδί σας προτιμά μια εναλλακτική λύση μη γαλακτοκομικού γάλακτος, όπως το ρόφημα αμυγδάλου ή βρόμης, σόγιας, ρυζιού, επιλέξτε κάποιο προϊόν, ενισχυμένο με ασβέστιο και βιταμίνη D.
Επιπλέον, θα πρέπει να είστε βέβαιοι ότι προσφέρετε στα παιδιά σας και άλλα τρόφιμα μέσα στην ημέρα που περιέχουν πρωτεΐνες, καθώς τα περισσότερα μη γαλακτοκομικά προϊόντα έχουν πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες. Θα πρέπει επίσης να αναπληρώνετε και τις άλλες θρεπτικές ουσίες που παρέχει το γάλα, όπως βιταμίνη Α, κάλιο και βιταμίνη Β12.

Γάλα για μια ζωή…

Η κατανάλωση γάλακτος (χαμηλού σε λιπαρά 1-2%) στην ενήλικη ζωή συμβάλλει στην προστασία από την οστεοπόρωση, στην πρόληψη της παχυσαρκίας, και σχετίζεται με μείωση του κινδύνου εμφάνισης αρτηριακής πίεσης, καρδιοπαθειών και εγκεφαλικών επεισοδίων.
Εάν όμως το παιδί δεν έχει μάθει να πίνει όσο γάλα χρειάζεται ή σταδιακά μειώσει και αφαιρέσει εντελώς το γάλα από τη διατροφή του, το πιθανότερο είναι ότι δεν θα πίνει γάλα ούτε και στην ενήλικη ζωή. Γι’ αυτό είναι σημαντικό οι γονείς να παροτρύνουν τα παιδιά τους να πίνουν γάλα, και να δίνουν βαρύτητα στην ποσότητα που χρειάζονται ανάλογα με την ηλικία τους.
Από την Έλλη Χατζηλουκά, Αθλητική Διατροφολόγος και Διατροφολόγος Δημόσιας Υγείας. Επιστημονικός Συνεργάτης της Χαραλαμπίδης Κρίστης.

Διαφήμιση

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθροΠειθαρχία χωρίς φωνές… γίνεται;
Επόμενο άρθροΚλίκες στο σχολείο: Αντιμετωπίστε τις μαζί με το παιδί
ParentsGo
Το ParentsGo είναι ένας χώρος για γονείς κι εκπαιδευτικούς με πλούσιο επιμορφωτικό, ενημερωτικό και διασκεδαστικό υλικό. Στο ParentsGo γονείς κι εκπαιδευτικοί μπορούν να ενημερώνονται για ότι αφορά τα παιδιά και να συμμετέχουν κι αυτοί στέλνοντας δικές τους ιδέες και θέματα επίκαιρα και σχετικά πάντα με τον κόσμο του παιδιού.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here