Ενισχύοντας την αυτοεκτίμηση του παιδιού μας μέσα από τη δραστηριότητα «Η δύναμη του Μαχητή…»!

0
1138
Enisxyontas aytoektimisi paidiou

Διαφήμιση

Καθημερινά τα παιδιά έρχονται αντιμέτωπα με πολλές στρεσογόνες καταστάσεις. Ένας εύκολος τρόπος να μάθουν να αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις αυτές, είναι η ενίσχυση τους με θετικές δηλώσεις. Πρόκειται για σύντομες φράσεις με θετικό περιεχόμενο, οι οποίες βοηθούν το παιδί να ατενίζει τη ζωή του με αισιοδοξία και να ανταπεξέρχεται στις δυσκολίες χωρίς να κλονίζεται. Το παιδί οδηγείται μέσω αυτών των δηλώσεων να βιώνει εσωτερική αξία, ασφάλεια, ελευθερία και πληρότητα.

enisxiontas-tin-aftopepoithisi-toy-paidioy-icon4

Σκοπός της δραστηριότητας που ακολουθεί είναι η ενίσχυση της αυτοεκτιμησης του παιδιού μέσα από τη συγκέντρωση θετικών δηλώσεων που ουσιαστικά το αφορούν. Το παιδί μόνο του ή με τη βοήθεια των γονιών του,του δασκάλου του ή κάποιου άλλου προσώπου καλείται να συμπληρώσει τις δηλώσεις της καρτέλας (φύλλο παιδιού), να τις κόψει και να τις τοποθετήσει τυλιγμένες στο βάζο του. Μπορεί μέσα στο βάζο να προσθέσει τα χαρτάκια από το φύλλο θετικών δηλώσεων, καθώς και άλλα σημαντικά χαρτάκια με μηνύματα που έχει απο το σχολείο, από φίλους, ευχές και στίχους τραγουδιών.

Στη συνέχεια προσθέτει μέσα μικροαντικείμενα με συναισθηματική αξία, όπως εισιτήριο από κάποια ταινία που του άρεσε πολύ, ένα μπαλόνι, μια ζωγραφιά, ένα παιχνιδάκι που έχει από μικρή ηλικία κ.α.

Το βάζο ολοκληρώνεται με τη διακόσμηση που το ίδιο το παιδί επιθυμεί να του κάνει, να το βάψει, να το στολίσει με κορδέλες, να κολλήσει πάνω αυτοκόλλητα κτλ.

Στο τέλος κολλάμε πάνω μια αυτοκόλλητη ετικέτα όπου το παιδί γράφει «Η δύναμη του Μαχητή (συμπληρώνοντας το όνομά του)».

Διαφήμιση

Πρόκειται για μια «μαγική» δραστηριότητα, καθώς το παιδί με αυτό τον τρόπο καταγράφει μηνύματα που το αφορούν και πράγματα που του αρέσουν ενισχύοντας έτσι την αυτοενημερότητά του.

Σε καταστάσεις φόβου, άγχους, θυμού, λύπης, μπορεί να ανατρέχει σε αυτό και να παίρνει δύναμη από τη δύναμή του! Το βάζο αυτό μπορεί να ενισχύεται με θετικές δηλώσεις ανά πάσα στιγμή τόσο από το ίδιο το παιδί όσο και από τους γονείς του, κατ’ αυτόν τον τρόπο η δυναμή του θα μεγαλώνει όλο και περισσότερο!

Για τη δραστηριότητα «Η δύναμη του Μαχητή…» θα χρειαστείτε τα εξής υλικά:

enisxiontas-tin-aftopepoithisi-toy-paidioy-icon5  Στυλό
enisxiontas-tin-aftopepoithisi-toy-paidioy-icon6  Ψαλίδι
enisxiontas-tin-aftopepoithisi-toy-paidioy-icon5  Γυάλινο βάζο (π.χ.από μαρμελάδα, σάλτσα) σε μεσαίο ή μεγάλο μέγεθος
enisxiontas-tin-aftopepoithisi-toy-paidioy-icon6  Υλικά διακόσμησης της επιλογής σας (κοχύλια, φουντίτσες, χρυσόσκονη, κορδέλες, παιχνιδάκια κτλ.)
enisxiontas-tin-aftopepoithisi-toy-paidioy-icon5  Αυτοκόλλητη ετικέτα
enisxiontas-tin-aftopepoithisi-toy-paidioy-icon6  Φύλλο με θετικές δηλώσεις
enisxiontas-tin-aftopepoithisi-toy-paidioy-icon5  Φύλλο που συμπληρώνει το παιδί

enisxiontas-tin-aftopepoithisi-toy-paidioy-icon1

και

enisxiontas-tin-aftopepoithisi-toy-paidioy-icon2

Ιωάννα Αλπέρτη
Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια

Για επικοινωνία: ioanna_alperti@hotmail.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθροΗ πυραμίδα της υγιεινής διατροφής
Επόμενο άρθροΕπιτρέψτε στο παιδί σας… να θυμώνει!
Ιωάννα Αλπέρτη
Η Αλπέρτη Ιωάννα είναι πτυχιούχος του τμήματος Ψυχολογίας Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών (αρ. αδειας 24271/08), με ειδίκευση στη Συμβουλευτική Συνθετική Ψυχολογία -BTEC Advanced Professional Diploma in Integrative Counselling. Εργάζεται ως Ψυχολόγος στο Οικοτροφείο της ΑμΚΕ ΙΑΣΙΣ (Μάρτιος 2008 έως σήμερα) - Μονάδα Ψυχοκοινωνικής Αποκατάστασης ατόμων με ψυχικές διαταραχές και νοητική υστέρηση και είναι Επιστημονικά Υπεύθυνη του Προστατευμένου Διαμερίσματος ημιαυτόνομης διαβίωσης (Σεπτέμβριος 2014 έως σήμερα). Έχει μετεκπαίδευση στην Κλινική Ψυχοπαθολογία (Αιγινήτειο Νοσοκομείο), στη Γεροντολογία-Ψυχογυριατρική (Μκο Νέστωρ), στη Συστημική προσέγγιση και στη Ψυχική Υγεία Παιδιών και Εφήβων (Σισμανόγλειο Νοσοκομείο). Επιπλέον εμπλέκεται ενεργά στο σχεδιασμό και την υλοποίηση Ευρωπαϊκών προγραμμάτων Erasmus + Key action 1 και σύντομα θα λάβει πιστοποίηση ως Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων - εφαρμογή μη τυπικής μάθησης στην εκπαίδευση νέων (ΕΟΠΠΕΠ). Έχει συμμετάσχει μέσα από τη δουλειά της ως μέλος αλλά και ως επικεφαλής σε αρκετά Ευρωπαϊκά Προγράμματα «youth in action» και «Mobility (IKY)» σε χώρες όπως η Τουρκία (Yes fashion No Violence), η Πολωνία (I have the chance to give an opportunity), η Γερμανία (Πρόγραμμα εκπαίδευσης σε θέματα ανήλικης παραβατικότητας διάρκειας 15 ημερών), η Ισπανία (Place and Train), η Γαλλία (πρόγραμμα εκπαίδευσης στην Ψυχιατρική μεταρρύθμιση διάρκειας 15 ημερών) και η Ελλάδα (Art Expression-Fight Depression). Επιπλέον έχει εκπαίδευση σε τεχνικές εικαστικής θεραπείας και δραματοθεραπείας. Η επιμόρφωση της συνεχίζεται με εκπαιδευτικά προγράμματα δια βίου μάθησης και σεμινάρια στην Ελλάδα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here